Ik ben te dik..

Ik ben te dik..

Vorig jaar nam ik  jullie mee tijdens mijn hardloop trainingen via Start to run met Evy.

Ik heb toen ook echt heel de schema van 5 kilometer afgerond en mee gedaan aan de 4 mijl van Emmen. Maar na de 4 mijl van Emmen zakte de motivatie weg. En stopte ik met hardlopen, want wat viel dit mij onwijs zwaar elke keer.

In Juli zijn wij naar een diëtiste gegaan en hebben we een schema gekregen om ons voeding goed op rit te krijgen. Dit ging goed… in de zomer. Maar na de zomer zakte dit ook weer af. De scheiding kwam en zo de meerdere verhuizingen die ik heb gehad. De ritme was compleet kwijt en er waren weer aantal kilo’s erbij… Stom!

Toen ik laatst weer naar oude foto’s aan terug kijken was, werd ik toch even emotioneel. Ik wil dit niet, ik wil zo zijn als toen. Maatje 36/38 rokjes en jurkjes.

En me niet zo onzeker voelen over mijn lichaam.

Door ziekte en vele medicatie ben ik korte tijd veel aangekomen. En vond het altijd lastig om dit kwijt te krijgen. Want geld voor sportschool had ik niet. En als ik in de sportschool was wist ik niet wat ik moest en hoe het werkte.

 

Ik wil er voor gaan, weg met die kilo’s. En nu ook echt weg ermee! We spraken maandag af bij de sportschool om wat informatie te krijgen en prijzen te bespreken. Met de vraag wanneer ik wou beginnen zei ik zo snel mogelijk!

Oeps dacht Roy, die dacht dat we eerst de prijs gingen bespreken. S avonds tot de ontdekking komen dat we beide geen sportschoenen meer hebben dus deze nog snel besteld bij Wehkamp.

 

Daar stonden we dan, woensdag avond 19,00 in de sportschool Easyfit in Emmen. Handdoekjes, sportschoenen, bidon en we konden gaan. We kregen duidelijke uitleg hoe de apparaten werkte en hoe je het moest instellen. Ook regelmatig werd er gekeken of het ging en of we nog vragen hadden. Fijn, we begonnen met Cardio en wisselde dit af met kracht training voor benen, armen en buik.

Na 1.5 uur hebben we alle oefeningen gedaan en gingen we naar huis. Nu al zin in Vrijdag!

 

Wat willen we nou behalen?

Op 26 juni woog ik 103,7 kilo zelf wil ik het liefst naar het gewicht van 70 kilo toe werken. Dit is z’n 33,7 kilo wat ik wil afvallen. Maar tijdens deze afval periode wil ik niet mezelf alles verbieden.

Zo nu en dan een patatje, pizza of pannenkoek wil wel, of op een verjaardag een stukje taart wil ik niet altijd afslaan. Ik wil niet mega streng zijn maar ook blijven genieten van het leven.

We hebben afgesproken om de volgende te gaan doen, en dat is Maandag, Woensdag en Vrijdag een zware training. En Zondag een lichtte training om wel lekker even bezig te zijn.

 

En ik neem jullie graag mee op deze reis naar een blijer ik!

 

Heb je nog tips voor mij qua voeding of training hoor ik het graag! 🙂

 

5 reacties

  1. Voor mij is de truc om nieuwe gezonde lekkere dingen te vinden. Dan hou ik het goed vol. Een bak yoghurt met wat fruit kan ik net zo lekker vinden als een ijsje bijvoorbeeld. En iedereen heeft het over de 80/20 regel, dus af en toe een stuk taart moet best kunnen. Het verschil zit m vaak in hoe vaak die ‘af en toe’ is 😉 ’t is niet altijd makkelijk, maar de aanhouder wint!

  2. Goed voornemen Melissa, maarre maak je doel iets kleiner. Bv eerst 10 kilo en dan daarna weer wat. Stel eer bv drie maanden voor uit, want het hele gewicht dat lijkt zo onmogelijk. Wat natuurlijk niet is. Maar met eerst vijf of tien kilo blijf je lekker gemotiveerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge